1894 Compania T. & A. Bata Shoe este inregistrata in Zlin, Cehoslovacia de fraţii Tomáš, Anna si Antonin Bata. Inovatoare de la început, totul se trage de la atelierul unui mestesugar, de acum cateva secole.
1895 Antonin paraseste compania pentru a se inrola in armata, sora lui Anna il urmaeza la scurt timp pentru a se casatori. Tomas Bata preia singur conducerea companiei.
1897 Tomas introduce "Batovka", primul pantof din material textil si odata cu acesta mecanizarea procesului de fabricatie.
1905 Productia ajunge la 2.200 de perechi pe zi, cu 250 de angajati. Inovatia este constanta la Bata, pentru a intampina nevoile clientilor. Motto-ul lui Tomas Bata este: "Clientul nostru este stapanul nostru"
1909 Primele exporturi si primele agentii de vanzari in Germania, in Balcani si in Orientul Mijlociu. Pantofii Bata sunt de o calitate excelenta si sunt disponibili in mai multe stiluri decat s-a oferit pana atunci. Cererea creste rapid.
1917 Primele exporturi si primele agentii de vanzari in Germania, in Balcani si in Orientul Mijlociu. Pantofii Bata sunt de o calitate excelenta si sunt disponibili in mai multe stVanzarile ating 2 milioane de perechi pe an, produse de 5.000 angajati. Se importa echipament tehnologic modern. Pe masura ce compania se dezvolta, la fel se intampla si cu regiunile unde activeaza. Bata deschide magazine, construieste case, scoli si spitale in apropierea fabricilor sale. luri decat s-a oferit pana atunci. Cererea creste rapid.
1922 Dupa primul razboi mondial, intervine devalorizarea cursurilor valutare si puterea de cumparare este cea mai scazuta. Bata reduce preturile cu 50%; magazinele sunt inundate cu clienti fortand industria sa urmeze aceasi strategie.
1925 "Sistemul Bata" introdus in 1923, organizeaza operatiunile in ateliere autonome cu o parte din profit impartit angajatilor. Fiecare in companie este un antreprenor. A fost fondata Scoala de Profesii Bata. Erau predate cursuri teoretice si practice foarte riguroase viitorilor manageri Bata.
1929 Introducerea taxelor vamale. Bata raspunde acestei situatii prin deschiderea unor fabrici in Elvetia, Germania, Anglia, Franta, Iugoslavia, Polonia, Olanda, SUA si India. Pana la inceputul anilor '30, Bata este lider mondial in exportul articolelor de incaltaminte.
1932 In momentul tragicei morti a lui Tomas Bata intr-un accident aviatic, compania intensifica diversitatea in productia anvelopelor, bicicletelor, aviatie. Inca tanar, Thomas J Bata, fiul sau, participa la primul congres international al tinerilor Bata.
1939 Bata are activitati in 63 companii din diverse domenii, dar incaltamintea ramane nucleul afacerii cu 60 milioane perechi vandute pe an, in peste 30 de tari.
1940 O parte din echipa administrativa sub conducerea tanarului Thomas J. Bata, incepe sa isi desfasoare activitatea din Batawa, langa Toronto, Canada.
1945 Toate reprezentantele Bata din tarile Europei de Est sunt nationalizate de guvernele comuniste. Compania incepe sa se reconstruiasca din entitatile ramase, localizate in afara Europei de Est.
1960s Sediul central este oficial mutat in Toronto sub conducerea lui Thomas J. Bata. Compania se extinde international prin noi fabrici deservind piata locala.
1970s Marci private sunt create, pentru a se adresa segmentului de noi clienti: Bubblegummers, Power, Marie Claire, North Star.
1980s Partea de retail devine mult mai importanta. Bata dezvolta o varietate de concepte pentru retail, cum ar fi Bata city store, magazin cu o suprafata mare si magazine cu un concept sportiv.
1989 Dupa schimbarile politice compania Bata este invitata sa se intoarca in Republica Ceha, unde aceasta a ramas un simbol national de mandrie si realizare.
1990s Creativitate, produs de inovare si cercetare pentru un nivel ridicat de calitate se afla la baza politici de dezvoltare a produsului Bata. Rezultatul este un standard international pentru colectia Bata Premium.
1995 Parteneriate se dezvolta in Europa de Est. Magazine Bata se redeschid in Rusia, Polonia, Croatia, Slovenia.
1999 Pentru a se adapta la evolutia pietei, Bata se reorienteaza de la fabricatie pana la design, marketing si distributie.
2001 Thomas G Bata, stranepotul fondatorului devine presdintele grupului. O noua structura internationala este implementata in jurul a 4 afaceri importante, pentru a da o atentie sporita activitatilor si de a realiza o sinergie cu fiecare regiune.
2002 Facand parte din reinventarea nucleelor sale, se deschid Centrele de Inovatia Bata peste tot in lume, pentru a se dedica dezvoltarii pantofilor, a tehnologiei care asigura un comfort sporit precum si a designului.
2004 Noi pasi facuti in China prin deschiderea unui centru Bata in Guangzhou si un parteneriat de distributie pentru deschiderea urmatoarelor magazine Bata.
2006

Inceput pe 262 acrii, constructia Riverbank Township modernizeaza fabrica Batanagar, de langa Kolkata. Este de asteptat sa fie finalizata pana in 2011 cu 2500 locuinte moderne pentru angajati, un spital mare, o scoala, un parc IT si un hotel cu apartamente rezidentiale de-a lungul raului.

Lansarea diviziei Branded Business pentru a consolida activitatea Bata la nivel mondial ca lider industrial si profesional de productie încălţăminte.




Cauti un magazin Bata?
Services-storelocator
Newsletter pe Email
Ai nevoie de un sfat?
Do you need advice?

FAQ


Copyright © 2011 Bata contact@bata.com | +420 132 456 789 | Sitemap | Created by SYMBIO